۱۳۹۵ مهر ۱۹, دوشنبه

هفته اول

هفته اول کلاس‌ها تموم شد. حدود ۱۰ نفر هستیم که بعضی روز‌ها یا ساعت‌ها چند نفری اضافه یا کم می‌شن. همکلاسی‌ها اغلب مراکشی و الجزایری هستند و در کلاس به زبون عربی و بی‌توجه به معلم و بقیه حرف می‌زنن و برای هم توضیح می‌دن. یک نفر سنگالی یک نفر گینه‌ای، یک نفر کلمبیایی و یونانی و من.
عربا زبانشون بهتره و راحت حرف می‌زنن و جو کلاس رو در اختیار دارن و ما بیچاره‌ها فقط مجبوریم تحمل کنیم. خود معلم هم چیزی بهشون نمی‌گه شاید چون قوانین نمی‌ذاره و نهایتش با یه ش کشیده که یعنی سکت باشید کلاس رو پیش می‌بره ولی واقعن رفتارهای زننده و زشتی سر کلاس دارن که انگار بین خودشون خیلی عادی و معمولی هست.
این کلاس سطحش از مبتدی بالاتره و همکلاسی‌های عرب کلاس رو در دست دارن. شاید اگه وضع همینجور پیش بره برم باکلاس‌های ظهر، اینجوری اعتمادبنفس بیشتری برا حرف زدن پیدا کنم.
دارم تمرین‌ها و درس‌های این سه جلسه کلاس مرور می‌کنم از اینکه یه چیزایی بلد شد از خودم راضی هستم.
چند روزی هست که هوا خیلی سرد شده انگار افتادیم وسط زمستون و بار دومی هم هست که سرما خوردم. خوبه شلغم تازه پیدا می‌شه اونم با قیمت خیلی خوب.
کلن قیمت مواد خوراکی خیلی خوب و مناسب هست البته اگه بدونی از کجا بخری. جاهایی هست که می‌شه سیب خوب رو با قیمت یه یورو خرید ولی جاهایی هم هستن که همون سیب داره با قیمت دو یورو به فروش می‌رسه و البته که هر جایی مشتری‌های خاص خودش رو داره. بعضی‌ها ترجیح می‌دن خریدهاشون رو از یه فروشگاه خاص انجام بدن و براشون هم مهم نیست که همون اطراف یه فروشگاه دیگه همین کالا یا محصول رو با قیمت کمتری می‌فروشه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر