۱۳۹۴ تیر ۱۰, چهارشنبه

نویسندگان لهستانی


کتاب های نشر ماهی خیلی خوب هستن، مخصوصن قطع جیبی ها. با توجه به قیمت کتاب های جدید که دیگه حداقل از 17 /18 تومن هستند - البته رمان ها از 25 به بالا- قیمت کتاب های ماهی هنوز خوبه و می شه چند تایی رو با هم خرید. سایت نشر ماهی هم فعال و اگر عضو باشی می شه با تخفیف 20 درصدی کتاب ها رو خرید ولی خب اون تخفیف تقریبن هزینه پست می شه.

یکی از کتاب هایی که قبل تر خریده بودم ولی از دیروز شروع به خوندن کردم کتابی هست به نام "بانوی بهشتی" که مجموعه داستان هایی است از نویسندگان لهستانی.مقدمه کتاب خیلی خوب و مفصل  دید تازه ای به آدمی مثل من داد که اصلن از تاریخ و ادبیات لهستان چیزی نمی دونستم. علاقه من به مصر و پراگ هم به خاطر کتاب هایی بود که درباره هر دو خونده بودم. عاشق دیدن ونیز هستم به خاطر مارکوپولو. دوست دارم برم نیوکمپ به خاطره بارسا. استامبول رو خیلی دوست دارم ببینم به خاطر کتاب "استامبول" اورهان پاموک.

کتاب های خوب با ترجمه های خوب، یه آدم انگیزه می دن برای آرزهای جدید  رویاهای قشنگ.

برخی از داستان های کتابی که در حال خوندنش هستم با توجه به شرایطی که لهستانی ها در جنگ جهانی داشتن خیلی تلخ و آزاردهنده است ولی با گذشت سال ها باز در بیشتر نقاط جهان  جنگ، بی عدالتی، بی رحمی، انسان کشی و... ادامه داره و این نشون می ده که بشر هیچ وقت از گذشته اش عبرت نمی گیره چون صفاتی مثل جاه طلبی  و قدرت طبی بر دیگر صفات بشری غلبه دارن . به نظرم این صفات تو همه ما وجود داره با شدت و ضعف.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر